١٠:٥٩ | جمعه ٢٨ اردیبهشت ١٤٠٣ | ٠٩ ذو القعدة ١٤٤٥ | ١٧ می ٢٠٢٤

پیشرفت‌های ما در همه‌جا، ناشی از ایستادگی و استقامت بر پایه‌ی ارزش‌ها بوده است؛ هرجا که استقامت کردیم و بر مبانی خودمان پافشاری کردیم و از آن کوتاه نیامدیم و در مقابل تهدیدها خودمان را نباختیم آن‌جا پیشرفت کرده‌ایم. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۳/۶/۳۱ l یکی از الزامات ما این است: هر الگوی پیشرفتی بایستی تضمین کننده‌ی استقلال کشور باشد؛ این باید بعنوان یک شاخص به حساب بیاید. هر الگوئی از الگوهای طراحی شونده‌ی برای پیشرفت که کشور را وابسته کند، ذلیل کند و دنباله‌رو کشورهای مقتدر و دارای قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی بکند، مردود است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۲/۲۷ l همه‌ی ملّت ایران، همه‌ی دلسوزان، در این جهت متّفقند که عزّت ملّی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است. اگر عزّت بود، امنیت هم خواهد آمد؛ اگر امنیت بود، پیشرفت هم عملی خواهد بود؛ والّا اگر یک ملّت تحقیر شد، همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد؛ حتّی امنیت او، حتّی ثروت او، و همه چیز او. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ l پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفتِ مورد نظر اسلام نیست. اینی که ما تولید ناخالص ملی را، درآمد عمومی کشور را به یک رقم بالائی برسانیم، اما در داخل کشور تبعیض باشد، نابرابری باشد، عده‌ای آلاف و .الوف برای خودشان داشته باشند، عده‌ای در فقر و محرومیت زندگی کنند، این آن چیزی نیست که اسلام می‌خواهد؛ این آن پیشرفتی نیست که مورد نظر اسلام باشد. باید عدالت تأمین بشود. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۱/۱ l سال‌ها تبلیغ کردند که -دین افیون ملتهاست-. در حالی‌‌که تجربه‌ی‌ امروز دنیای‌ اسلام نشان می‌‌دهد که دین افیون ملتها نیست، بلکه دین صحیح، وسیله‌ی‌ حرکت و تلاش انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ پیشرفت انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ تبدیل انسانها به مبارزینی‌ در راه ارزش‌های‌ عالی‌ است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۷۱/۲/۲۱ l

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۱

گفتمان‌سازی پیشرفت اسلامی ـ ایرانی در «مدرسه پیشرفت»

همزمان با گرامیداشت شهدای هسته‌ای و روز ملی فناوری هسته‌ای و برگزاری نشست تخصصی "پیشرفت و تحول حکمرانی" ، مدرسه پیشرفت فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ستاد جامع پیشرفت منطقه‌ای به نقل از فارس، مدرسه پیشرفت، همزمان با گرامیداشت شهدای هسته‌ای و روز ملی فناوری هسته‌ای و برگزاری نشست تخصصی «پیشرفت و تحول حکمرانی» افتتاح شد.

مدرسه پیشرفت با هدف گفتمان‌سازی مولفه‌های پیشرفت اسلامی ـ ایرانی و عدالت فعالیت خود را آغاز کرد. در ترم بهار مدرسه پیشرفت بیش از ۳۰ دوره آموزش مجازی طراحی و برگزار می‌شود که شامل ۳۰۰۰ دقیقه معادل ۵۰ ساعت دوره آموزش آفلاین در حوزه‌های گفتمانی و مهارتی است.

ثبت‌نام در کلاس‌ها و دوره‌های ترم بهار ۱۴۰۰ مدرسه پیشرفت بصورت مجازی (آنلاین و آفلاین) امکان‌پذیر می‌باشد. افرادی که امکان شرکت در دوره‌های مجازی آنلاین را ندارند می‌توانند از طریق ثبت‌نام در دوره‌های مجازی به صورت آفلاین به فایل فیلم و صوت جلسات برگزار شده دسترسی پیدا کنند.

درس‌گفتارها در موضوعات مساله محور و حوزه‌های متنوعی همچون: مبانی دوگانه توسعه و پیشرفت، پیشرفت و تحول حکمرانی، گام دوم و پیشرفت، پیشرفت و سلامت، پیشرفت در حوزه زنان و خانواده در مسیر گام دوم انقلاب، روایت پیشرفت محلی و منطقه‌ای، الگوها و تجربه‌های موفق(اتم)، الگوی تشکیلات و سازماندهی حلقه‌های میانی، رسانه پیشرفت، شهر و پیشرفت، دانشگاه و پیشرفت، فنون و مهارت برگزار خواهد شد.

در این دوره حضور اساتید برجسته‌ای چون: حجت الاسلام خسروپناه، حجت الاسلام ذوعلم، دکتر سید معدی زریباف، استاد شهریار زرشناس، استاد رحیم پور ازغدی، دکتر عرب اسدی، دکتر روح‌الله ایزدخواه، دکتر سید محمدرضا آقامیری، دکتر عادل پیغامی، دکتر علی احمدی، دکتر سینا کلهر، دکتر محسن دنیوی و... در ترم بهار ۱۴۰۰ فضای متفاوتی ایجاد کرده است.

علاقمندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس سایت این مجموعه pishraftsch.com مراجعه و یا به شماره ۰۹۳۸۰۵۰۴۳۲۲ پیامک ارسال نمایند.

 

 

انتهای پیام/

تازه‌ترین ها برگزیده‌ها