١٤:٤٩ | جمعه ٢٨ اردیبهشت ١٤٠٣ | ٠٩ ذو القعدة ١٤٤٥ | ١٧ می ٢٠٢٤

همه‌ی ملّت ایران، همه‌ی دلسوزان، در این جهت متّفقند که عزّت ملّی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است. اگر عزّت بود، امنیت هم خواهد آمد؛ اگر امنیت بود، پیشرفت هم عملی خواهد بود؛ والّا اگر یک ملّت تحقیر شد، همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد؛ حتّی امنیت او، حتّی ثروت او، و همه چیز او. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ l سال‌ها تبلیغ کردند که -دین افیون ملتهاست-. در حالی‌‌که تجربه‌ی‌ امروز دنیای‌ اسلام نشان می‌‌دهد که دین افیون ملتها نیست، بلکه دین صحیح، وسیله‌ی‌ حرکت و تلاش انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ پیشرفت انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ تبدیل انسانها به مبارزینی‌ در راه ارزش‌های‌ عالی‌ است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۷۱/۲/۲۱ l پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفتِ مورد نظر اسلام نیست. اینی که ما تولید ناخالص ملی را، درآمد عمومی کشور را به یک رقم بالائی برسانیم، اما در داخل کشور تبعیض باشد، نابرابری باشد، عده‌ای آلاف و .الوف برای خودشان داشته باشند، عده‌ای در فقر و محرومیت زندگی کنند، این آن چیزی نیست که اسلام می‌خواهد؛ این آن پیشرفتی نیست که مورد نظر اسلام باشد. باید عدالت تأمین بشود. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۱/۱ l یکی از الزامات ما این است: هر الگوی پیشرفتی بایستی تضمین کننده‌ی استقلال کشور باشد؛ این باید بعنوان یک شاخص به حساب بیاید. هر الگوئی از الگوهای طراحی شونده‌ی برای پیشرفت که کشور را وابسته کند، ذلیل کند و دنباله‌رو کشورهای مقتدر و دارای قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی بکند، مردود است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۲/۲۷ l پیشرفت‌های ما در همه‌جا، ناشی از ایستادگی و استقامت بر پایه‌ی ارزش‌ها بوده است؛ هرجا که استقامت کردیم و بر مبانی خودمان پافشاری کردیم و از آن کوتاه نیامدیم و در مقابل تهدیدها خودمان را نباختیم آن‌جا پیشرفت کرده‌ایم. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۳/۶/۳۱ l

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷

حلقه‌میانی باید برای تحقق مطالبه رهبر در بخش کشاورزی مردم را به میدان آورند

رئیس فرمانده قرارگاه بقیه‌الله الاعظم سپاه بر اهمیت به میدان آوری مردم و فعالسازی جریان‌های حلقه‌های میانی بر لزوم فعالیت همه جانبه نهاد‌ها برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در جهش تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای به نقل از فارس، نشست ملی جریان‌های حلقه‌های میانی در مشهد با حضور ۳۱ گروه برتر از استان‌های مختلف کشور به همت نهضت اجتماعی جوانان برگزار شد.

در این نشست که با حضور مسئولین مختلف کشوری در مجموعه آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی معاون سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور با اشاره به اهمیت به میدان‌آوری ظرفیت‌های مردمی بر لزوم به کارگیری توان همه‌ی نهاد‌های حکمرانی برای این مهم تاکیید کرد.

وی با تصریح به ارزش و اهمیت جایگاه حلقه‌های میانی بر لزوم حمایت کامل از نهضت اجتماعی جوانان در این مسیر تاکیید کرد و افزود تمام ظرفیت سازمان تبلیغات در دفاتر استانی و شهرستانی کاملای باید پای کار این مأموریت بیایند.

در ادامه مرتضی حنیفه‌زاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی با ذکر مصادیق پشتیبانی و مانع زدایی از تولید گفت یکی از اصلی‌ترین راه‌های پشتیبانی از تولید در عرصه‌های مختلف به میدان‌آوری و فعال‌سازی  ظرفیت‌های مردمی است.

وی با اشاره به ظرفیت نرم‌افزار وزارت کشاورزی از مردم خواست تا موانع موجود در زمینه کشاورزی را گزارش کنند. در پایان این بخش از مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین آرش مقدم قائم‌مقام نهضت اجتماعی جوانان و مرتضی حنیفه‌زاده نماینده‌ی وزیر جهاد کشاورزی امضاء شد.

مطابق این تفاهم نامه مقرر شد؛ نهضت اجتماعی جوانان ضمن شناسایی ظرفیت‌های مردمی موجود در عرصه رونق تولیدات کشاورزی موانع تسهیل این امر مهم را به معاونت مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی منعکس نموده و متقابلا آن وزارت خانه به کمک جریان‌های حلقه‌های ‌میانی که توسط نهضت اجتماعی جوانان فعال شده است با  به‌کار‌گیری راهکارهای مختلف از جمله اعطای وام توان مردمی در این زمینه را مورد حمایت جدی قرار دهد.

هانی ایرانمنش مسئول عملیاتی گام دوم قرارگاه فرهنگی‌ بقیه‌الله در بخش دیگری از این همایش اظهار کرد: شرایط کنونی جامعه ما آماده یک جهش بزرگ قرار داریم که این جز با رشد گفتمانی در نیروهای عملیاتی میدان ممکن نیست؛ وی با اشاره به اهمیت هیئت‌های اندیشه‌ورز تبدیل کنشگران موجود به یک جبهه واحد دارای توان گفتمان‌سازی و اقناع‌سازی را بسیار حائز اهمیت دانست.

در ادامه این نشست که با حضور سردار عزیز جعفری رئیس فرمانده قرارگاه بقیه‌الله الاعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد پس از بررسی و مطالعه موردی به دست آمده از تجربه‌نگاری میدانی ظرفیت‌های مردمی بالقوه و بالفعل در شهرستان مرزی سرخس تعدادی از گروه‌های برتر استانی حاضر در این نشست به ارائه روندکار خود پرداختند.

سپس سردار جعفری با حضور در جایگاه ضمن تبیین بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی پیرامون اهمیت به میدان‌آوری مردم و فعالسازی جریان‌های حلقه‌های میانی بر لزوم فعالیت همه جانبه نهاد‌ها برای تحقق این مطالبه رهبری تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت نهضت اجتماعی جوانان و سفرهای شناسایی که دور اول آن پایان یافته این امر را آغاز راهی بلند و دشوار به سو‌ی تکثیر گروه‌های مردمی و فعال‌سازی جریان‌های حلقه‌های میانی دانست.

در بخش پایانی این نشست لبیک نامه‌ی نشست ملی جریان‌های حلقه‌های میانی در پاسخ به فرمان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی  که از سوی گروه‌های استانی حاضر به عنوان کنشگران عرصه‌ی جهادکبیر آماده شده بود قرائت گردید.

نشست ملی جریان‌های حلقه‌های میانی از سوی نهضت اجتماعی جوانان از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۱ اردیبهشت سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهدالرضا برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/ 

تازه‌ترین ها برگزیده‌ها