١٥:٠١ | جمعه ٢٨ اردیبهشت ١٤٠٣ | ٠٩ ذو القعدة ١٤٤٥ | ١٧ می ٢٠٢٤

پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفتِ مورد نظر اسلام نیست. اینی که ما تولید ناخالص ملی را، درآمد عمومی کشور را به یک رقم بالائی برسانیم، اما در داخل کشور تبعیض باشد، نابرابری باشد، عده‌ای آلاف و .الوف برای خودشان داشته باشند، عده‌ای در فقر و محرومیت زندگی کنند، این آن چیزی نیست که اسلام می‌خواهد؛ این آن پیشرفتی نیست که مورد نظر اسلام باشد. باید عدالت تأمین بشود. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۱/۱ l یکی از الزامات ما این است: هر الگوی پیشرفتی بایستی تضمین کننده‌ی استقلال کشور باشد؛ این باید بعنوان یک شاخص به حساب بیاید. هر الگوئی از الگوهای طراحی شونده‌ی برای پیشرفت که کشور را وابسته کند، ذلیل کند و دنباله‌رو کشورهای مقتدر و دارای قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی بکند، مردود است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۲/۲۷ l همه‌ی ملّت ایران، همه‌ی دلسوزان، در این جهت متّفقند که عزّت ملّی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است. اگر عزّت بود، امنیت هم خواهد آمد؛ اگر امنیت بود، پیشرفت هم عملی خواهد بود؛ والّا اگر یک ملّت تحقیر شد، همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد؛ حتّی امنیت او، حتّی ثروت او، و همه چیز او. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ l سال‌ها تبلیغ کردند که -دین افیون ملتهاست-. در حالی‌‌که تجربه‌ی‌ امروز دنیای‌ اسلام نشان می‌‌دهد که دین افیون ملتها نیست، بلکه دین صحیح، وسیله‌ی‌ حرکت و تلاش انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ پیشرفت انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ تبدیل انسانها به مبارزینی‌ در راه ارزش‌های‌ عالی‌ است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۷۱/۲/۲۱ l پیشرفت‌های ما در همه‌جا، ناشی از ایستادگی و استقامت بر پایه‌ی ارزش‌ها بوده است؛ هرجا که استقامت کردیم و بر مبانی خودمان پافشاری کردیم و از آن کوتاه نیامدیم و در مقابل تهدیدها خودمان را نباختیم آن‌جا پیشرفت کرده‌ایم. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۳/۶/۳۱ l

۰۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۳۹

امضای تفاهمنامه گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس با نمایندگان ستاد پیشرفت جامع

نمایندگان ستاد پیشرفت جامع با گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس استان هرمزگان نشست مشترکی را برپا کردند.

نمایندگان ستاد پیشرفت جامع با گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس استان هرمزگان نشست مشترکی را برپا کردند.

به گزارش ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای، این نشست با حضور محمود نظری پور، مرتضی شعبانی، جعفر خانگاه، الیاس زارع، مظفر بهزادی و یونس سیدی از گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس و محمد علیان و محمدمهدی فلاح تفتی از طرف گروه «همپا» به نمایندگی از طرف ستاد پیشرفت جامع برگزار شد.

در این جلسه موضوع پیشرفت منطقه ای و کارنامه گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس مطرح و بررسی شد و سپس گفت و گو درباره تفاهم عملیات پیشرفت منطقه ای انجام شد.

در ابتدای جلسه محمد علیان پیرامون کلیات موضوع پیشرفت و آنچه در پژوهش روی شبکه مفاهیم پیشرفت انجام شده بود صحبت کرد.

در ادامه به تعریف اجمالی از سطوح کنشگران مردمی پیشرفت بر اساس چهار سطح:هسته عمومی،هسته تخصصی،هسته پیشرفت و حلقه میانی پرداخت.

سپس وی ۷ کار اساسی برای هسته های پیشرفت و حلقه های میانی،برای تحقق پیشرفت منطقه ای را نام برد و به تفصیل آنها پرداخت.

این ۷ اصل عبارتند از:

۱-شناسایی هسته های پیشرفت

۲-ارزیابی هسته های پیشرفت

۳-تفاهم با هسته های پیشرفت

۴-آموزش هسته های پیشرفت

۵-راهبری هسته های پیشرفت

۶-تسهیل گری هسته های پیشرفت

۷-تنظیم کنندگی و شبکه سازی هسته های پیشرفت

در ادامه محمد علیان گفت:پس از شناسایی گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس و دعوت به رویداد ملی رقابت هسته های پیشرفت منطقه ای،کارنامه ارزیابی سه گانه برای این گروه طراحی شده است.

بر اساس آنچه بیان شد و خواسته اصلی ستاد پیشرفت جامع که همان طراحی و اجرای نقشه پیشرفت منطقه ای است، آیا گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس نتایج ارزیابی صورت گرفته را قبول دارد؟ حاضر به تفاهم برای ورود به عملیات پیشرفت منطقه ای هست؟

پس از صحبت های نماینده ستاد پیشرفت جامع،اعضای گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس نیز نکاتی را مطرح کردند.ازجمله:

الف- ما در سال جدید خودمان نشسته ایم و طراحی کرده ایم که با یک ساختار جدید و نظم جدید کارها را جلو ببریم.

ب- ما اگر بتوانیم در این محله پیشرفت محله را رقم بزنیم در حقیقت بخش مهمی از شهر را پوشش داده ایم.

ج- فضای رویداد یک فضای رقابتی بود و جدید و حالا نتایج مفید است.

محمد علیان نیز به نکات اعضای گروه گوش داد و گفت:برای این کار نیازمند ثبات هستیم و گروه مجموعه مکتب الزهرا(س) محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس باید با یک تیم قوی و آماده حداقل یک سال وقت ثابت بگذارند و پای کار باشند.

در ادامه جلسه به مطالعه و خوانش کارنامه تولید شده برای گروه مجموعه مکتب الزهرا (س) محله ۲۵۰۰ بندر عباس پرداخته شد و در پایان نیز تفاهم انجام گرفت.

متن تفاهم برای پیشرفت به شرح زیر است:

۱ .گروه مجموعه مکتب الزهرا (س) محله ۲۵۰۰ بندر عباس در دسته هسته های پیشرفت قرار دارد و می خواهد وارد ساحت حلقه های میانی شده و در این سطح به کمال برسد.

۲ .برای ورود و تکمیل ساحت حلقه های میانی گروه مجموعه مکتب الزهرا (س) محله ۲۵۰۰ بندر عباس ،بنا شد این گروه روی شایستگی های زیر بیشترین تمرکز را داشته باشد و با همکاری گروه «همپا» سیر رشد و فعالیت های مورد نیاز طراحی و پشتیبانی شود:

- توانایی در شناسایی و فهم نظام مسائل.

- توانمندی در تجزیه و تحلیل و احصاء نظام علت و معلولی پیرامون مسائل.

- برنامه ریزی در راستای قدرت تامین مالی و درآمد زایی برای تشکیلات.

- تصویرپردازی دقیق از آینده تشکیلات.

- توانمندی در خلق ارتباط و تصویرسازی مولفه های حل مسئله.

۳ . گروه مجموعه مکتب الزهرا (س) محله ۲۵۰۰ بندر عباس ،یک تیم حداکثر ۱۰ نفره ثابت را برای عملیات پیشرفت منطقه ای آماده کرده و نسبت به توجیه آنها اقدام نماید.

۴ .منطقه مورد هدف برای عملیات پیشرفت منطقه ای پس از مراحل تفاهم اولیه و آموزش، انتخاب شده و به تأیید گروه «همپا» به عنوان نماینده ستاد پیشرفت جامع خواهد رسید.

۵ .گروه «همپا» به نمایندگی از ستاد پیشرفت جامع نسبت به آموزش، راهبری و تنظیم کنندگی تیم ۱۰ نفره گروه مجموعه مکتب الزهرا (س) محله ۲۵۰۰ بندر عباس بر اساس تفاهم صورت گرفته اقدامات لازم را

طراحی و انجام خواهد داد.

۶ . گروه مجموعه مکتب الزهرا (س) محله ۲۵۰۰ بندر عباس » تا تاریخ ۱۵/۰۴/۱۴۰۰ تیم ۱۰ نفره خود را آماده و توجیه کرده تا زمینه آموزش اولیه آنها را فراهم آورد.

۷ .گروه «همپا» با هماهنگی کامل گروه مجموعه مکتب الزهرا (س) محله ۲۵۰۰ بندر عباس برنامه آموزشی و سیر رشد گروه مذکور را طراحی کرده و بر اساس تفاهم با گروه مجموعه مکتب الزهرا (س) محله ۲۵۰۰ بندر عباس ادامه روند را پشتیبانی خواهد کرد.

۸ .هدف نهایی از تفاهم صورت گر فته تحقق پیشرفت منطقه ای مبتنی بر طراحی و اجرای نقشه پیشرفت در نقاط هدف شهر بندرعباس است.

  

انتهای پیام/

تازه‌ترین ها برگزیده‌ها
تصاویر مرتبط...