به گزارش روابط عمومی ستاد پیشرفت جامع منطقه ای، دوره آموزش راهبران مدرسه پیشرفت در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ آذرماه به همت تیم مدرسه پیشرفت و ستاد پیشرفت جامع منطقه ای در محل ستاد پیشرفت برگزار گردید
شرکت کنندگان در این دوره اصول منتورینگ هسته های مدرسه پیشرفت را فرا گرفتند تا در ترم های مدرسه پیشرفت، راهبری هسته های شرکت کننده در مدرسه را عهده دار شوند. تعداد ۲۳ نفر مخاطب از استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، ایلام، مرکزی، کردستان، فارس، تهران، کرمان، همدان، گلستان، مازندران، البرز و زنجان برای حضور در دوره معرفی و دعوت شدند که پس از برگزاری وبینار توجیه اولیه و بررسی و انتقال صوت و مطالب مرتبط، از ۱۸ نفر برای حضور در دوره دعوت بعمل آمد.
در شب اول دوره راهبران به ارائه مدرسه پیشرفت، نحوه مواجهه با هسته ها و پاسخ به سوالات احتمالی در قالب رقابتی به نام «چالش مدرسه پیشرفت» پرداختند. روز دوم با آموزش مقدمات مسئله محوری و کارگاه روش مسئله یابی آغاز گردید و در ادامه مخاطبین با جایگاه مدرسه پیشرفت در تحقق حکمرانی مردمی آشنا شدند. ادامه روز با شرح وظایف راهبران مدرسه پیشرفت و اصول مربی گری و راهبری هسته های مردمی و در انتها با رقابتی تحت عنوان «چالش مسئله محوری» این روز هم به پایان رسید.
در روز سوم که آخرین روز از دوره محسوب میشد، پس از آموزش نحوه ارزیابی عملکرد هسته های مردمی در قالب کلاس و کارگاه آموزشی، آزمون پایانی دوره از مخاطبین گرفته و با ارائه بسته محتوایی شامل بروشور مدرسه پیشرفت و کتاب گوی و میدان دوره به اتمام رسید. با توجه به نمرات اخذ شده در آزمون، از میان شرکت کنندگان ۱۰ نفر به عنوان راهبر مدرسه پیشرفت گزینش خواهند شد که وظیفه هر یک از آنها مربیگری و راهبری ۴ هسته از هسته های شرکت کننده در ترم ۱ مدرسه پیشرفت خواهد بود.
این دوره برای تربیت مربیان مسئله محوری می باشد که قرار است در مدرسه پیشرفت به عنوان راهبر نقش آفرینی نمایند و نقش مرجع و پیگیری کننده فعالیت های هسته ها را داشته باشند. زیرا از طرفی شبکه مربیان متد ( مرکز توسعه دانش مسئله محوری) محدود بوده و برای دوره های منطقه ای نیاز است که در استان های مختلف مربیانی مسلط بر محتوای مسئله محوری باشند تا هسته های حاضر در استان های مختلف دسترسی ساده تری به مربی برای پرسش سوالات خود و حل مشکلاتشان داشته باشند. از سوی دیگر با توجه به اینکه هسته های حاضر در مدرسه پیشرفت باید مسیری طولانی را طی نمایند تا به سرمنزل مقصود برسند و در این مسیر با آموزش های مدرسه در قالب های مختلف همراهی نمایند، نیاز است راهبرانی باشند تا هم محل رجوع برای پرسش های احتمالی هسته ها شوند و هم پیگیری هر چه سریعتر و دقیقتر آموزش های مدرسه و انجام کارخواست ها را انجام دهند و به عبارتی واسطه میان ما و هسته ها باشند.
از جمله اهداف این دوره تربیت مربیان مسئله محور که بر محتوای مسئله محوری، روش های حل مسئله، کارخواست های متد و کتاب گوی و میدان مسلط هستند بوده و همچنین تربیت راهبرانی که روش های پیگیری و راهنمایی امور را در رابطه با هسته ها مسلط اند و به نوعی نقش منتور را ایفا خواهند کرد نیز از دیگر اهداف برگزاری این دوره بوده است.