١٤:٥٣ | پنج شنبه ٦ دی ١٤٠٣ | ٢٤ جمادى الآخر ١٤٤٦ | ٢٦ دسامبر ٢٠٢٤

پیشرفت‌های ما در همه‌جا، ناشی از ایستادگی و استقامت بر پایه‌ی ارزش‌ها بوده است؛ هرجا که استقامت کردیم و بر مبانی خودمان پافشاری کردیم و از آن کوتاه نیامدیم و در مقابل تهدیدها خودمان را نباختیم آن‌جا پیشرفت کرده‌ایم. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۳/۶/۳۱ l پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفتِ مورد نظر اسلام نیست. اینی که ما تولید ناخالص ملی را، درآمد عمومی کشور را به یک رقم بالائی برسانیم، اما در داخل کشور تبعیض باشد، نابرابری باشد، عده‌ای آلاف و .الوف برای خودشان داشته باشند، عده‌ای در فقر و محرومیت زندگی کنند، این آن چیزی نیست که اسلام می‌خواهد؛ این آن پیشرفتی نیست که مورد نظر اسلام باشد. باید عدالت تأمین بشود. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۱/۱ l همه‌ی ملّت ایران، همه‌ی دلسوزان، در این جهت متّفقند که عزّت ملّی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است. اگر عزّت بود، امنیت هم خواهد آمد؛ اگر امنیت بود، پیشرفت هم عملی خواهد بود؛ والّا اگر یک ملّت تحقیر شد، همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد؛ حتّی امنیت او، حتّی ثروت او، و همه چیز او. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ l یکی از الزامات ما این است: هر الگوی پیشرفتی بایستی تضمین کننده‌ی استقلال کشور باشد؛ این باید بعنوان یک شاخص به حساب بیاید. هر الگوئی از الگوهای طراحی شونده‌ی برای پیشرفت که کشور را وابسته کند، ذلیل کند و دنباله‌رو کشورهای مقتدر و دارای قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی بکند، مردود است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۲/۲۷ l سال‌ها تبلیغ کردند که -دین افیون ملتهاست-. در حالی‌‌که تجربه‌ی‌ امروز دنیای‌ اسلام نشان می‌‌دهد که دین افیون ملتها نیست، بلکه دین صحیح، وسیله‌ی‌ حرکت و تلاش انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ پیشرفت انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ تبدیل انسانها به مبارزینی‌ در راه ارزش‌های‌ عالی‌ است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۷۱/۲/۲۱ l

۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳

دوره آموزش راهبران مدرسه پیشرفت به همت تیم مدرسه پیشرفت ستاد پیشرفت جامع منطقه ای برگزار گردید

دوره آموزش راهبران مدرسه پیشرفت در هفته دوم آذرماه به همت تیم مدرسه پیشرفت و ستاد پیشرفت جامع منطقه ای در محل ستاد پیشرفت جامع منطقه ای برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی ستاد پیشرفت جامع منطقه ای، دوره آموزش راهبران مدرسه پیشرفت در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ آذرماه به همت تیم مدرسه پیشرفت و ستاد پیشرفت جامع منطقه ای در محل ستاد پیشرفت برگزار گردید

شرکت کنندگان در این دوره اصول منتورینگ هسته های مدرسه پیشرفت را فرا گرفتند تا در ترم های مدرسه پیشرفت، راهبری هسته های شرکت کننده در مدرسه را عهده دار شوند. تعداد ۲۳ نفر مخاطب از استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، ایلام، مرکزی، کردستان، فارس، تهران، کرمان، همدان، گلستان، مازندران، البرز و زنجان برای حضور در دوره معرفی و دعوت شدند که پس از برگزاری وبینار توجیه اولیه و بررسی و انتقال صوت و مطالب مرتبط، از ۱۸ نفر برای حضور در دوره دعوت بعمل آمد.

دوره تربیت مربی مدرسه پیشرفت


در شب اول دوره راهبران به ارائه مدرسه پیشرفت، نحوه مواجهه با هسته ها و پاسخ به سوالات احتمالی در قالب رقابتی به نام «چالش مدرسه پیشرفت» پرداختند. روز دوم با آموزش مقدمات مسئله محوری و کارگاه روش مسئله یابی آغاز گردید و در ادامه مخاطبین با جایگاه مدرسه پیشرفت در تحقق حکمرانی مردمی آشنا شدند. ادامه روز با شرح وظایف راهبران مدرسه پیشرفت و اصول مربی گری و راهبری هسته های مردمی و در انتها با رقابتی تحت عنوان «چالش مسئله محوری» این روز هم به پایان رسید.

 

دوره تربیت مربی مدرسه پیشرفت
 

در روز سوم که آخرین روز از دوره محسوب میشد، پس از آموزش نحوه ارزیابی عملکرد هسته های مردمی در قالب کلاس و کارگاه آموزشی، آزمون پایانی دوره از مخاطبین گرفته و با ارائه بسته محتوایی شامل بروشور مدرسه پیشرفت و کتاب گوی و میدان دوره به اتمام رسید. با توجه به نمرات اخذ شده در آزمون، از میان شرکت کنندگان ۱۰ نفر به عنوان راهبر مدرسه پیشرفت گزینش خواهند شد که وظیفه هر یک از آنها مربیگری و راهبری ۴ هسته از هسته های شرکت کننده در ترم ۱ مدرسه پیشرفت خواهد بود.

 

دوره تربیت مربی مدرسه پیشرفت


این دوره برای تربیت مربیان مسئله محوری می باشد که قرار است در مدرسه پیشرفت به عنوان راهبر نقش آفرینی نمایند و نقش مرجع و پیگیری کننده فعالیت های هسته ها را داشته باشند. زیرا از طرفی شبکه مربیان متد ( مرکز توسعه دانش مسئله محوری) محدود بوده و برای دوره های منطقه ای نیاز است که در استان های مختلف مربیانی مسلط بر محتوای مسئله محوری باشند تا هسته های حاضر در استان های مختلف دسترسی ساده تری به مربی برای پرسش سوالات خود و حل مشکلاتشان داشته باشند. از سوی دیگر با توجه به اینکه هسته های حاضر در مدرسه پیشرفت باید مسیری طولانی را طی نمایند تا به سرمنزل مقصود برسند و در این مسیر با آموزش های مدرسه در قالب های مختلف همراهی نمایند، نیاز است راهبرانی باشند تا هم محل رجوع برای پرسش های احتمالی هسته ها شوند و هم پیگیری هر چه سریعتر و دقیقتر آموزش های مدرسه و انجام کارخواست ها را انجام دهند و به عبارتی واسطه میان ما و هسته ها باشند.
از جمله اهداف این دوره تربیت مربیان مسئله محور که بر محتوای مسئله محوری، روش های حل مسئله، کارخواست های متد و کتاب گوی و میدان مسلط هستند بوده و  همچنین تربیت راهبرانی که روش های پیگیری و راهنمایی امور را در رابطه با هسته ها مسلط اند و به نوعی نقش منتور را ایفا خواهند کرد نیز از دیگر اهداف برگزاری این دوره بوده است.


تازه‌ترین ها برگزیده‌ها