٠٢:١٥ | چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ | ١٥ شوّال ١٤٤٥ | ٢٤ آپریل ٢٠٢٤

پیشرفت‌های ما در همه‌جا، ناشی از ایستادگی و استقامت بر پایه‌ی ارزش‌ها بوده است؛ هرجا که استقامت کردیم و بر مبانی خودمان پافشاری کردیم و از آن کوتاه نیامدیم و در مقابل تهدیدها خودمان را نباختیم آن‌جا پیشرفت کرده‌ایم. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۳/۶/۳۱ l پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفتِ مورد نظر اسلام نیست. اینی که ما تولید ناخالص ملی را، درآمد عمومی کشور را به یک رقم بالائی برسانیم، اما در داخل کشور تبعیض باشد، نابرابری باشد، عده‌ای آلاف و .الوف برای خودشان داشته باشند، عده‌ای در فقر و محرومیت زندگی کنند، این آن چیزی نیست که اسلام می‌خواهد؛ این آن پیشرفتی نیست که مورد نظر اسلام باشد. باید عدالت تأمین بشود. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۱/۱ l یکی از الزامات ما این است: هر الگوی پیشرفتی بایستی تضمین کننده‌ی استقلال کشور باشد؛ این باید بعنوان یک شاخص به حساب بیاید. هر الگوئی از الگوهای طراحی شونده‌ی برای پیشرفت که کشور را وابسته کند، ذلیل کند و دنباله‌رو کشورهای مقتدر و دارای قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی بکند، مردود است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۸۸/۲/۲۷ l سال‌ها تبلیغ کردند که -دین افیون ملتهاست-. در حالی‌‌که تجربه‌ی‌ امروز دنیای‌ اسلام نشان می‌‌دهد که دین افیون ملتها نیست، بلکه دین صحیح، وسیله‌ی‌ حرکت و تلاش انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ پیشرفت انسانهاست؛ وسیله‌ی‌ تبدیل انسانها به مبارزینی‌ در راه ارزش‌های‌ عالی‌ است. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۷۱/۲/۲۱ l همه‌ی ملّت ایران، همه‌ی دلسوزان، در این جهت متّفقند که عزّت ملّی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است. اگر عزّت بود، امنیت هم خواهد آمد؛ اگر امنیت بود، پیشرفت هم عملی خواهد بود؛ والّا اگر یک ملّت تحقیر شد، همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد؛ حتّی امنیت او، حتّی ثروت او، و همه چیز او. l مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ l

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۵

ققنوس سینمای انقلاب هم‌آشیانه سیمرغ فجر

دوازدهمین جایزه سینمایی ققنوس و محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد پیشرفت، سعید مظاهری دبیر دوازدهمین جایزه سینمایی ققنوس و محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب از برگزاری این دوره از رویداد در برج میلاد و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر خبر داد. مظاهری بیان کرد که امسال ققنوس سینمای انقلاب با سیمرغ هم‌آشیانه خواهد بود. این جایزه امسال سه طیف مهمان دارد که طیف اول مهمانان همیشگی سینما انقلاب‌اند که جمعی از هم‌اندیشان و فرهیختگان و اساتید دانشگاه هستند. طیف دوم مهمانان امسال جمعیت بانوان کشور است که شامل ۱۰۰ نفر از زنان اساتید حوزه و دانشگاه و فعالین اجتماعی آنها است که به بحث روایت سینما از زن ایرانی می‌پردازد.

 

    وی ادامه داد: اما گروه سوم مهمانان دوازدهمین محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب، مدعوین بین‌الملل ما خواهند بود که حدود ۱۰۰ نفر از فعالین رسانه و زنان کشورهای دنیا هستند که به بررسی موضوع پیشرفت جهان اسلام در سینما خواهند پرداخت. این فعال فرهنگی بیان کرد که سینما انقلاب سلسله محافل هم‌اندیشی است که همه ساله با انتخاب یک گفتمان برگزار می‌شود. این گفتمان براساس نیازهای روز انتخاب می‌شود. گفتمان امسال سینما انقلاب، گفتمان «سینما پیشرفت، روایت قرن جدید» خواهد بود و در محافل به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

  مظاهری در پایان گفت: یکی از اقدام‌های امسال سینما انقلاب پیاده‌سازی شبکه داوری خواهد بود. سال گذشته با ۸۰ نفر داوری آثار از منظر علوم انسانی انجام شد اما امسال این شبکه داوری به ۳۰۰ نقر ارتقا پیدا می‌کند و از میان این ۳۰۰ نفر شخصیت علمی و فرهنگی، داوری آثار اتفاق بیافتد که البته این جمعیت صرفا مدعوین سینما انقلاب نیستند بلکه برخی دیگر از اساتید و فعالین فرهنگی خارج از این گروه‌ها هم شامل این جمعیت می‌شود.

 

تازه‌ترین ها برگزیده‌ها